suplement shaklee adalah yang terbaik

suplement shaklee adalah yang terbaik

Selasa, 30 September 2014

KESAN ANTIBIOTIK SEMASA HAMIL

Assalamualaikum.......

Apa kesan jika kita ambil ketika hamil??? Bahaya tak pada kandungan??? Jika bayi di lahirkan apa kesannya???



Pengambilan antibiotik adalah normal ketika sakit. Apabila kita demam, biasanya ubat antibiotik antara ubat tambahan yang akan dibekalkan oleh doktor. Ia bertujuan untuk membina sistem ketahanan lebih kuat lagi untuk melawan penyakit.

Tetapi, tahukah anda ianya mempunyai kesan jika diambil semasa hamil?

Ketika hamil, bakal ibu cenderung untuk rasa was-was dengan pengambilan ubat-ubatan walaupun ia diprekripsikan oleh doktor yang bertauliah. Justeru pastikan anda mempunyai ilmu yang mencukupi berkenaan hal pengambilan ubat ketika hamil bagi mengelakkan daripada berlaku perkara yang tidak diigini kepada bayi dalam kandungan sebaiknya berkonsultasi dengan doktor terlebih dahulu.

Ubat antibiotik antara jenis ubat yang perlu diberi perhatian apabila anda sedang berbadan dua. Satu kajian yang dilakukan mendapati ibu hamil yang mengambil ubat antibiotik ketika hamil mungkin boleh mengganggu sistem kekebalan tubuh badan bayi.

Kajian yang dilakukan oleh children's hospital of philadelphia di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa pengambilan ubat antibiotik oleh ibu hamil dapat mengurangkan kemampuan anak melawan penyakit yang berkaitan dengan kuman  dan bakteria terutama dalam sistem pencernaan.

Dikatakan ibu hamil yang makan antibiotik dapat meningkatkan risiko anak yang lahir mudah terjangkit dengan masalah pencernaan akibat kuman dan bakteria. Salah satunya adalah jangkitan E-coli yang boleh membawa maut terutama dikalangan bayi yang lahir pramatang. Oleh sebab itu bayi memerlukan kekebalan badan yang maksimun terutama bakteria baik dalam ususnya.

Oleh itu pengambilan antibiotik dalam kalangan ibu hamil mesti diawasi oleh doktor kerana ia mempunyai kesan sampingan yang besar kepada bayi dalam kandungan. Sebaiknya elakkan daripada mengambil antibiotik jika ibu sekadar diserang demam selsema sahaja.

JOM TUKAR SEKARANG

GALIX SHAKLEE

Amalkan Galix Shaklee sebagai antibiotik secara semulajadi, galix dapat mengurangkan demam dan selsema. Selamat digunakan untuk ibu yang hamil. Takperlu risau kerana galix shaklee telah disahkan halal dan selamat. Dapat meningkatkan sistem imun badan ibu hamil dan mencegah serangan bakteria. Boleh memperbanyakkan susu ibu nanti selepas bersalin.


NUTRIFERON

Segera mengaktifkan sistem pertahanan imuniti dan juga menggerakkan pasukan cari dan musnah dalam sistem imuniti badan. Juga mengurangkan demam.



VITAMIN C

Percepatkan penyembuhan ketika demam. Menjadikan kulit cantik. Serius sejak saya amal vitamin c, memang jarang demam dan selsema. Pernah suatu ketika saya lupa nak makan, dlm seminggu saya pulang kampung terlupa nak bawa, tiba2 saya rasa badan nak demam batuk berkahak sampai serak2 suara. Nasib baik adik saya ade stok vitamin c. Saya makan, lama2 saya sihat dan tak jd demam pun. Tak perlu ke klinik, suara saya bertambah baik. Nasihat kepada anda dan diri saya sendiri.. pastikan vitamin c sentiasa dibawa. Vitamin c hanyalah suplement tambahan bukan ubat tau...


Boleh pilih mana satu berkenaan... ia selamat untuk ibu mengandung. Tak perlu ke klinik dah. Boleh elakkan mengambil paracetamol dan antibiotik..

Berminat sila hubungi saya:

Noorzulaidah abdul kadir
0139584028
www.mamazuevitamin.blogsopt.com
Vitamin smart











Tiada ulasan:

Catat Ulasan