suplement shaklee adalah yang terbaik

suplement shaklee adalah yang terbaik

Rabu, 23 April 2014

MENGALAMI SAKIT KEPALA YANG TERUK TERUS HILANG DENGAN MENGAMBIL OSTEMATRIX DAN B COMPLEX

assalamualaikum semua, bertemu lagi kita di ruangan blogger. Saya dan famili baru balik bercuti ke Langkawi. Sebelum saya ke Langkawi saya datang ke Sungai Petani di mana tempat kerja suami. Suami saya baru saja posting. Maklumlah tentera, isteri kena ikut juga.....

Saya dan anak saya aisyah naik bus dari Kuantan ke Sungai Petani selama 11 jam. Sbb suami saya tak dpat cuti nak amik saya. Jadi saya kena berdikari naik bus ke sana berhajat nak mkan angin katakanlah. Semasa perjalanan naik bus, tak payah ckp la... anak saya memang tak duduk diam. So saya terpaksa layan karenahnye, nak itu nak ini. Nasib baik ok jer. Perjalanan yang jauh memang memenatkan . Sakit kepala yang berdenyut-denyut, pusing-pusing. Adus tak larat rasaya, Nasib lah saya jenis beringat, memang selalu bawa Ostematrix dan B Complex sentiasa ada dalam hand bag. Apa lagi, saya telan sebiji ostematrix dan sebiji B Complex..... erm baru lega. Kalau dulu sakit kepala biasa bawa panadol, skrg saya hanya bawa ostematrix dan B Complex. Sbb kedua-duannya adalah vitamin dan bukan ubat seperti panadol.




Sakit kepala yang teruk


OSTEMATRIX

Kalsium bukan sahaja membina tulang dan gigi, malah ia membantu menetapkan ritma jantung, membantu pengidap insomnia. Kalsium juga sangat diperlukan dalam memperlahankan fungsi sarat dan otot, serta buah pinggang. Ia juga mengurangkan kadar kalestrol dalam darah.

Magnesium pula penting untuk metabolisma kalsium, Ia membantu untuk mengelakkan pembuluh darah menjadi kejang, salah satu punca yang dipercayai penyebab migrain. Satu kajian telah dibuat keatas magnesium, dan diapati ia membantu mengurangkan sakit kepala migrain dan mengurangkan frekuensinya. Vitamin D pula penting untuk penyerapan kalsium. Kalsium yang tiada

Vitamin D tidak boleh diserap oleh tubuh, dan tertinggal sebagai batu dalam ginjal atau punding kencing.


B COMPLEX

Vitamin B2 (ribflavin) dan Vitamin B6 (pyridoxine) telah terbukti boleh mengurangkan kesakitan akibat migrain. Vitamin B lengkap dalam B Complex Shaklee memastikan anda bukan saja mengurangkan risiko diserang migrain,tapi juga mencegah penyakit-penyakit lain seperti depresi, strok dan sebagainya. Bagi penderita migrain, anda hendaklah mengetahui penyebab-penyebab yang boleh menjadikan anda diserang migrain. sekiranya ia berpunca dari permakanan , maka anda kenalah jaga makan. begitu juga dengan perkara lain seperti aktiviti dan sebagainya. Dan timbangkan tentang mengambil vitamin/suplement sebagai pembantu untuk menyelesaikan masalah anda. Kerana ia pasti lebih baik dari makan ubat berasaskan dadah secara berterusan.

MENCEGAH LEBIH BAIK DARI MENGUBATI

Berminat? Sila hubungi kami:

Pm/whatssup
0139412195

NOORZULAIDAH ABDUL KADIR   -   facebook
VITAMIN SMART                             -   page
WWW.MAMAZUEVITAMIN.BLOGSPOT.COM   -   blog
SID:1118760

Tiada ulasan:

Catat Ulasan